درمان زانو درد با پی آر پی
نوشته شده توسط : dryousefi

 

آیا درمان زانو درد با پی آر پی انجام می شود؟ پاسخ به این سوال برای خیلی از اشخاصی که در حال رنج کشیدن از مشکلات زانو هستند حائز اهمیت است و چرا که برای درمان زانو درد با پی آر پی اطلاعات کافی ندارند، ما در این مقاله سعی داریم شما را با درمان بیماری های زانو از طریق این روش آشنا کنیم.

درمان درد زانو با پی آر پی

برای اینکه به نتیجه بهتری در خصوص درمان بیماری های زانو با پی آر پی مطمئن باشیم. باید به نتیجه تحقیق محققان در سال های گذشته رجوع کنیم، این روش درمانی بر روی اشخاصی انجام می شود که درد زانو دارند و التهاب در مفصل زانو دارند، در سالهای گذشته تحقیقاتی در خصوص درمان بیماری های زانو با پی آر پی صورت گرفته است. 

در سال 2013 محققان روی 78 بیمار که همگی درد زانو و التهاب در مفصل زانو داشتند را با سه روش درمانی مورد معالجه قرار دادند و روش اول یکبار تزریق پی آر پی زانو بود، روش دوم دو مرتبه تزریق پی آر پی و روش سوم تزریق سرمی بدون آثار دارویی است و کسانی که تزریق بر روی آنها انجام شد را به ترتیب 6 ماه، 3 ماه و 6 ماه پس از تزریق تحلیل کردند که به نتایج زیر دست پیدا کردند:

بیشتر بدانید: تزریق پی آر پی زانو + مراحل تزریق

اشخاصی که یکبار و دوبار مورد تزریق پی آر پی قرار گرفته بودند دردشان کاهش پیدا کرده بود و همچنین بیماران به این نکته اشاره کرده بودند که در 3 ماه اول عملکرد زانو بهتر شده بود و بعد از 6 ماه وضعیت بیمارانی که درمان درد زانو با پی آر پی را انجام داده بودند تغییر کرد و آثار مثبت این روش کم شد.

ولی در هر صورت اشخاصی که درمان درد زانو با پی آر پی را انجام داده بودند وضعیت بهتری نسبت به دیگر بیماران داشتند و در خصوص افرادی که سرم دارویی بدون اثر تزریق کرده بودند باید گفت که درد زانوها بیشتر شده بود و زانوی این افراد عملکردشان تفاوتی نکرده بود. 

 

درمان زانو درد با پی آر پی 

 

مطالعات روش درمانی پی آر پی

مطالعات دیگری برای درمان بیماری های زانو با پی آر پی انجام شد. در این تحقیقات افراد کمتری مورد مطالعه قرار گرفتند. این اشخاص 14 ماه از درد زانو رنج می بردند. تصویربرداری MRI روی تمام این افراد انجام شد. بعد از اینکه تصویربرداری بر روی بیماران صورت گرفت و ناحیه آسیب دیدگی مشخص شد، تزریق پی آرپی روی بیماران انجام شد.

بیماران بعد از 1 هفته، 2 ماه، 6 ماه و 1 سال بعد از اولین تزریق دوباره تحت درمان قرار گرفتند تا تاثیر درمان ادامه پیدا کند و پس از یک سال دوباره از بیماران MRI گرفته شد تا وضعیت زانو مورد بررسی قرار بگیرد این مطالعات نشان داد که درد زانو در این افراد کاهش پیدا کرده بود و روند فرسایش بافت های زانو پیشرفت زیادی نداشت و در بعضی افراد این روند کاهش پیدا کرده بود. 

زمان مناسب برای درمان به روش پی آر پی

زمانی که بیمار تصمیم می گیرد که درمان درد زانو را با روش پی آر پی انجام دهد باید برای پیدا کردن یکی از پزشکان متخصص تزریق پی آر پی ایران تحقیق کند و در مرحله بعد شما با پزشک مورد اعتماد خود مشورت می کنید تا برای درمان به شما کمک کند و به دلیل اینکه زانو درد به دلایل مختلفی ایجاد می شود بنابراین برای درمان میز باید تمام روش های درمانی مورد بررسی قرار بگیرد تا بهترین روش و موثر ترین روش برای اثر بخشی بهتر انتخاب شود.

بعد از اینکه پزشک معاینات را انجام داد و به تشخیص درست رسید نحوه درمان را مشخص می کند و روش پی آر پی برای درمان بیماریهای: آرتروز درجه 1 تا 3، پارگی در مینیسک زانو درجه 2 و 3، پارگی رباط صلیبی زانو به صورت ناقص و درمان درد زانو افراد جوان مناسب است.

در خصوص زمان شروع مراحل درمانی هم باید گفت که به محض اینکه فرد بیمار درد زانو را متوجه شد و اگر این درد با روش های درمانی مثل فیزیوتراپی و روش های درمانی دیگر از بین نرفت باید برای درمان درد زانو با پی آر پی روی بیاورد.

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

تفاوت روش تزریق PRP با سایر روش ها

یکی از روش هایی که برای درمان درد زانو استفاده می شد تزریق کورتیزان هست و کروتیزان دارویی ضد التهاب است و نمی تواند به طور کامل بیماری را ریشه کن کند و این دارو درد را کاهش می دهد و میزان التهاب را کم می کند اما تزریق PRP به دلیل وجود پروتئین و فاکتور رشد، التهاب ناشی از آرتروز، آسیب های مفصلی، کشیدگی تاندون و دیگر بیماری ها که در قسمت های قبل گفته شده را ترمیم کند.

حتی این روش درمانی می تواند عمل جراحی زانو را برای مدتی به تعویق انداخته و درد زانو را کاهش دهد و یا به طور کامل بهبود ببخشد و در مورد روش درمانی تزریق اسید هیالورونیک نیز مقایسه انجام شده است. ایم مقایسه نشان داده که اثر بخشی تزریق اسید هیالورونیک بعد از 6 ماه با تزریق پی آر پی یکسان بوده است. اما پس از 12 ماه تزریق PRP نتیجه بهتری در بر داشته است.

دکتر ناصح یوسفی

چند تزریق برای درمان آرتروز زانو موثر است؟

وقتی شما اولین تزریق پی آر پی را انجام می دهید متوجه می شوید که درد شما کاهش پیدا کرده و عملکرد زانوی شما بهتر شده پس نیازی به تزریق هایی بعدی ندارید و اما در بعضی مواقع ممکن است با یکبار تزریق، آرتروز زانو درمان نشود و طبق مطالعات انجام شده برای اثر بخشی بهتر این روش درمانی بهتر است 3 تزریق را انجام دهید. این سه تزریق به فاصله هر دو هفته یکبار انجام می شود.

 

تعداد تزریق PRP 

 

نتیجه

درمان بیماری زانو با تزریق پی آر پی یکی از روش های نوین برای درمان زانو درد، آرتروز زانو، کشیدگی تاندون زانو و دیگر بیماری های زانو است و برای استفاده از این روش درمانی می توانید در مراکز پی آر پی ایران و مراکز پی آر پی تهران اقدام کنید. حتما برای درمان خود زمان بگذارید تا بهترین نتیجه را از این روش درمانی زیر نظر پزشک متخصص دریافت کنید.

تزریق PRP ایران نیز مانند دیگر کشورها پیشرفت هایی داشته است و نیازی به مراجعه به خارج از کشور ندارید و حتی می توان گفت تزریق پی آر پی در دیگر شهرهای ایران مانند تزریق پی آر پی تهران عمل می کنند و تفاوتی وجود ندارد و شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی در خصوص انجام این درمان مشاوره دریافت کنید و با دیگر خدمات ما آشنا شوید.

 

 

برای دانلود مقاله درمان زانو درد با پی آر پی روی لینک کلیک کنید.

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و درمان زانو درد با پی آر پی

 





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: